Bra att veta innan du beställer

Viktig information! (2019-11-20)

Leveransproblem PC:

Vår leverantör av PC kan för närvarande inte leverera tillräckligt många enheter. Detta på grund av tillverkningsproblem hos tillverkaren.
Det är ett globalt problem men för vår del innebär det att alla leveranser av datorer just nu är försenade och vi har inte någon information om när det kommer att lätta i dagsläget.
Vi lägger beställningar som vanligt men kan som sagt inte garantera leverans inom en viss tid.

Vi för en tät dialog med vår leverantör för att få våra leveranser att gå så smidigt, och så snabbt som möjligt.

AV-avtal (Audio- och Videoutrustning):

Vårt tidigare avtal är sedan 31/10 uppsagt på grund av att leverantören inte höll uppsatta leveranstider. Detta innebär att vi i dagsläget inte kan beställa Audio- och videoutrustning (ex. projektorer, konferensrumspaket med mera).

Vår förhoppning är att kunna handla dessa varor igen från och med mitten av december. Vi tar fortsatt emot beställningar via våra formulär, men vi kan alltså inte garantera varken leveranstid eller att de priser vi har idag stämmer med det nya avtalet.

Hur gör jag en beställning?

Välj/klicka på den produkt som du vill beställa, där finns mer information som oftast är länkad till vår avtalsleverantör. Fyll i formuläret på IT-sidan och tryck "Skicka beställning". Du får sedan ett svarsmail från Helpdesk att din beställning är mottagen.

Vad blir kostnaden och hur sker betalning?

Beroende på vilken produkt som beställas finns priser angivet i IT-formuläret eller hos avtalsleverantören. Betalning regleras via faktura från VMKF eller avtalsleverantör. Mer information finns under respektive produkt.

När och hur sker leverans?

Merparten av beställningsbara produkter levereras till kund av IT-tekniker. I vissa fall skickas varan direkt till beställaren eller får hämtas på angiven plats. Leveransvillkor framgår oftast under respektive produkt.

Om jag får fel produkt hur gör jag då?

Levereras fel produkt kontaktar du Helpdesk på telefon 67 00 20.

Om jag behöver produktsupport och användarhjälp vart vänder jag mig då?

Produktsupport och anvandarhjälp får du av Helpdesk på telefon 67 00 20 finns eventuell annan support framgår det under respektive produkt.

Kontakt för den här sidan: Webmaster
Senast uppdaterad: 20 november 2019


Meny

Information

  • Ansvarig utgivare
  • Tyck till om VMKF
  • Om webbplatsen
  • Kartor
  • Allmänna handlingar/diarium
  • Kakor
  • E-post för anställda

Kontakta oss

Telefon
Växel: 0221-670 000
Öppet vardagar

731 85 Köping

Organisationsnummer: 222000-1578

forbundet@vmkfb.se

För frågor om webbplatsen webmaster@vmkfb.se

© 2018 Västra Mälardalens Kommunalförbund